Härlig stämning på Harmångersdagen

Valrörelsen har inte startat än – officiellt – men Vänsterpartiet fanns med på Harmångersdagen för att bjuda på fika – eller riktigt isande kallt vatten som var favoriten bland både människor och djur – berätta om vår politik och be besökarna hjälpa oss genom att skissa på hur DE vill att den nya skolan i Harmånger ska se ut.

Vi fick många kreativa förslag och vi hoppas få än fler som kommer på Bergsjödagen den 4 augusti för att rita det nya allaktivitetshuset.

Värmen var tryckande och därför är det ändå imponerande att det var så pass många som hade orkat sig ut i solen. Många av dem besökte vårt tält. De uppskattade både möjligheten att få sätta sig en stund i skuggan, dricka lite svalkande vatten och samtala om kommunens framtid.

Många besökare var även positiva till den investeringsplan som Vänsterpartiet tagit fram tillsammans med Moderaterna, Liberalerna och Kristdemokraterna för att få en långsiktigt stabil utveckling för kommunen.

För att Nordanstig ska utvecklas så måste vi investera i ALLA kommundelar. En ny, modern skola i Harmånger är en del i den investeringsplanen.